Separating Algorithmic Thinking and Programming

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Chandoo, M.: Separating Algorithmic Thinking and Programming. Hannover : Institutionelles Repositorium der Leibniz Universität Hannover, 2020. DOI: https://doi.org/10.15488/9177

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 0




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
We show how the first steps of algorithmic thinking and programming can be trained separately. The learner is not assumed to have any prior experience. A general framework and a sequence of training tasks is described and tested in practice with two 10th graders. Both were able to write relatively complex programs using only pen & paper within two days.To train algorithmic thinking, computational problems are presented as games to the learner. Roughly speaking, a winning strategy corresponds to an algorithm which solves the problem. Thus, if the learner consistently wins the game for various instances then this indicates that they have found an algorithm. We describe a general mechanism to translate a computational problem into such a game. For the programming part, the learner is shown how a program can be constructed from traces. Programs are specified in a language which depends on the underlying model of computation (think of Turing machines, pushdown automata or instruction set architectures); such a model can be seen as a notional machine. The language itself is very simple yet broadly applicable due to the generality of our definition of model of computation.
Lizenzbestimmungen: CC BY 3.0 DE
Publikationstyp: WorkingPaper
Publikationsstatus: submittedVersion
Erstveröffentlichung: 2020
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Fakultät für Elektrotechnik und Informatik

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.