Organising levels of organisation for biology education: A systematic review of literature

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Schneeweiß, N.; Gropengießer, H.: Organising levels of organisation for biology education: A systematic review of literature. In: Education Sciences 9 (2019), Nr. 3, 207. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci9030207

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/8803

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 127




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Many authors suggest an explicit reflection on the levels of organisation, based on known difficulties related to understanding biological systems. Yet, there is no scientific consensus on the characteristics of biological levels and the quality of their relationships. This review intends to present the state of the current discussion in order to establish an educational argumentation as a basis for the development of learning environments and teaching experiments in biology education. For this purpose, we conducted a systematic literature review. Three databases (BIOSIS, ERIC, Fachportal-Pädagogik) were searched for literature on levels of organisation. The papers were analysed by means of a qualitative content analysis based on the following research questions: (1) Which levels of organisation do the authors name? (2) How do the authors describe the levels of organisation? (3) How do the authors describe the relationship between different levels of organisation? (4) How do the authors describe the challenges of these levels for biological education? (5) How do the authors describe the benefit of these levels for biological education? Based on the results, we propose a system of levels that features the concept of zooming-in and makes the relationships between the levels explicit.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2019
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Naturwissenschaftliche Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 87 68,50%
2 image of flag of United States United States 28 22,05%
3 image of flag of China China 6 4,72%
4 image of flag of Ukraine Ukraine 1 0,79%
5 image of flag of Taiwan Taiwan 1 0,79%
6 image of flag of Peru Peru 1 0,79%
7 image of flag of India India 1 0,79%
8 image of flag of France France 1 0,79%
9 image of flag of Switzerland Switzerland 1 0,79%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.