Teaching perspective taking and coherence generation to improve cross-genre writing skills in secondary grades: A detailed explanation of an intervention

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Grabowski, J.; Mathiebe, M.; Hachmeister, S.; Becker-Mrotzek, M.: Teaching perspective taking and coherence generation to improve cross-genre writing skills in secondary grades: A detailed explanation of an intervention. In: Journal of Writing Research 10 (2018), Nr. 2, S. 331-356. DOI: https://doi.org/10.17239/jowr-2018.10.02.06

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/5357

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 250




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
This paper gives an analytic description of why and how an instructional writing program on the improvement of cross-genre writing skills in German secondary grade level has been designed and implemented. From a diagnostic research phase, and according to theoretical expectations, coherence management and perspective taking proved to be ability components that substantially contribute to text quality across different genres. To train these two abilities in a didactical setting, two 11-unit writing courses were analogously constructed and administered in 5th and 9th grades. There were 12 intervention classes and 12 control classes in each grade, forming 48 classes with 1.145 participants. The decisions that lead to the design of the intervention study and the corresponding didactical settings are explained and justified in detail, and the developed self-learning materials are described in terms of their assumed learning potentials and the underlying didactical principles. Based on the obtained empirical experiences, the intervention is critically evaluated with respect to good intervention research and its proper description.
Lizenzbestimmungen: CC BY-NC-ND 3.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2018
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Philosophische Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 130 52,00%
2 image of flag of United States United States 35 14,00%
3 image of flag of United Kingdom United Kingdom 11 4,40%
4 image of flag of Turkey Turkey 6 2,40%
5 image of flag of Netherlands Netherlands 6 2,40%
6 image of flag of Israel Israel 6 2,40%
7 image of flag of China China 6 2,40%
8 image of flag of Switzerland Switzerland 6 2,40%
9 image of flag of Taiwan Taiwan 5 2,00%
10 image of flag of Australia Australia 4 1,60%
    andere 35 14,00%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.