Predicting education science students’ statistics anxiety: The role of prior experiences within a framework of domain-specific motivation constructs

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Faber, G.; Drexler, H.: Predicting education science students’ statistics anxiety: The role of prior experiences within a framework of domain-specific motivation constructs. In: Higher Learning Research Communications 9 (2019), Nr. 1, S. 12-27. DOI: https://doi.org/10.18870/hlrc.v9i1.435

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/5227

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 119




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Based on a cognitive–motivational modeling of construct relations, this study analyzed the role of prior statistics experiences within a framework of domain-specific self-concept and value variables to predict education science students’ statistics anxiety. Data were analyzed from two independent samples comprising 113 and 87 participants—using the passing of a statistics exam as the experience measure in each case. In both samples, the results of three-way analyses of variance demonstrated students’ statistics anxiety to be substantially explained by their negative utility value and self-concept but only to a minor extent by their prior statistics experiences. Students’ statistics anxiety appeared to be dependent on value and self-concept scores across all experience levels. Though producing somewhat varying effect patterns, the findings from both samples led to similar effects, indicating the crucial role of self-belief variables. Results are discussed in terms of conceptual, methodological, and instructional implications.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2019
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Philosophische Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 78 65,55%
2 image of flag of United States United States 21 17,65%
3 image of flag of China China 6 5,04%
4 image of flag of France France 3 2,52%
5 image of flag of Spain Spain 2 1,68%
6 image of flag of Cyprus Cyprus 2 1,68%
7 image of flag of Netherlands Netherlands 1 0,84%
8 image of flag of Malaysia Malaysia 1 0,84%
9 image of flag of United Kingdom United Kingdom 1 0,84%
10 image of flag of Czech Republic Czech Republic 1 0,84%
    andere 3 2,52%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.