Training proprioception with sound: effects of real‐time auditory feedback on intermodal learning

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Ghai, S.; Schmitz, G.; Hwang, T.-H.; Effenberg, A.O.: Training proprioception with sound: effects of real‐time auditory feedback on intermodal learning. In: Annals of the New York Academy of Sciences 1438 (2018), Nr. 1, S. 50-61. DOI: https://doi.org/10.1111/nyas.13967

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/4951

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 519




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Our study analyzed the effects of real‐time auditory feedback on intermodal learning during a bilateral knee repositioning task. Thirty healthy participants were randomly allocated to control and experimental groups. Participants performed an active knee joint repositioning task for the four target angles (20°, 40°, 60°, and 80°) bilaterally, with or without additional real‐time auditory feedback. Here, the frequency of auditory feedback was mapped to the knee's angle range (0–90°). Retention measurements were performed on the same four angles, without auditory feedback, after 15 min and 24 hours. A generalized knee proprioception test was performed after the 24‐h retention measurement on three untrained knee angles (15°, 35°, and 55°). Statistical analysis revealed a significant enhancement of knee proprioception, shown as a lower knee repositioning error with auditory feedback. This enhancement of proprioception also persisted in tests performed between the 5th and 6th auditory–motor training blocks (without auditory feedback). Enhancement in proprioception also remained stable during retention measurements (after 15 min and 24 h). Similarly, enhancement in the generalized proprioception on untrained knee angles was evident in the experimental group. This study extends our previous findings and demonstrates the beneficial effects of real‐time auditory feedback to facilitate intermodal learning by enhancing knee proprioception in a persisting and generalized manner.
Lizenzbestimmungen: Es gilt deutsches Urheberrecht. Das Dokument darf zum eigenen Gebrauch kostenfrei genutzt, aber nicht im Internet bereitgestellt oder an Außenstehende weitergegeben werden.
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: acceptedVersion
Erstveröffentlichung: 2018
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Philosophische Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 161 31,02%
2 image of flag of United States United States 80 15,41%
3 image of flag of Greece Greece 45 8,67%
4 image of flag of China China 24 4,62%
5 image of flag of Canada Canada 23 4,43%
6 image of flag of Turkey Turkey 19 3,66%
7 image of flag of Iran, Islamic Republic of Iran, Islamic Republic of 17 3,28%
8 image of flag of France France 17 3,28%
9 image of flag of Japan Japan 16 3,08%
10 image of flag of United Kingdom United Kingdom 14 2,70%
    andere 103 19,85%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.