Virtual Reality Enhances Gait in Cerebral Palsy: A Training Dose-Response Meta-Analysis

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Ghai, S.; Ghai, I.: Virtual Reality Enhances Gait in Cerebral Palsy: A Training Dose-Response Meta-Analysis. In: Frontiers in Plant Science 10 (2019), 236. DOI: https://doi.org/10.3389/fneur.2019.00236

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/4753

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 162




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Virtual-reality-based training can influence gait recovery in children with cerebral palsy. A consensus concerning its influence on spatiotemporal gait parameters and effective training dosage is still warranted. This study analyzes the influence of virtual-reality training (relevant training dosage) on gait recovery in children with cerebral palsy. A search was performed by two reviewers according to Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses (PRISMA) guidelines on nine databases: PEDro, EBSCO, PubMed, Cochrane, Web of Science, EMBASE, ICI, Scopus, and PROQUEST. Of 989 records, 16 studies involving a total of 274 children with cerebral palsy met our inclusion criteria. Eighty-eight percent of the studies reported significant enhancements in gait performance after training with virtual reality. Meta-analyses revealed positive effects of virtual-reality training on gait velocity (Hedge's g = 0.68), stride length (0.30), cadence (0.66), and gross motor function measure (0.44). Subgroup analysis reported a training duration of 20–30 min per session, ≤4 times per week across ≥8 weeks to allow maximum enhancements in gait velocity. This study provides preliminary evidence for the beneficial influence of virtual-reality training in gait rehabilitation for children with cerebral palsy.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2019
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Philosophische Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 111 68,52%
2 image of flag of United States United States 24 14,81%
3 image of flag of China China 15 9,26%
4 image of flag of Russian Federation Russian Federation 2 1,23%
5 image of flag of No geo information available No geo information available 1 0,62%
6 image of flag of Taiwan Taiwan 1 0,62%
7 image of flag of Sweden Sweden 1 0,62%
8 image of flag of Netherlands Netherlands 1 0,62%
9 image of flag of Estonia Estonia 1 0,62%
10 image of flag of Argentina Argentina 1 0,62%
    andere 4 2,47%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.