Do Millennials read books or blogs? Introducing a media usage typology of the internet generation

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Kilian, T.; Hennigs, N.; Langner, S.: Do Millennials read books or blogs? Introducing a media usage typology of the internet generation. In: Journal of Consumer Marketing 29 (2012), Nr. 2, S. 114-124. DOI: https://doi.org/10.1108/07363761211206366

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/2729

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 5.394




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Purpose: Millennials, the Net Generation, and digital natives all represent the same, fervently discussed phenomenon, especially in the education sciences. As the terms suggest, the main idea behind this phenomenon is that the younger generation embraces new media far more comprehensively than the older generations. However, the literature is mostly based on anecdotal evidence. To date, surprisingly little empirical research exists on the media use of the "Internet Generation". In this paper, the authors aim to partially close this gap. In doing so, they focus especially on the use of social media. Design/methodology/approach: Active media use is a key element of social software and Web 2.0 and has the potential to affect the media industry on a fundamental level. Using a large-scale empirical study with over 800 participants, the authors identify three different subgroups of Millennials. Findings: The results indicate that, although participation in and identification with social media is generally high, Millennials are less homogeneous than the literature suggests. Furthermore, the traditional media still represent integral parts of the overall media portfolio. Originality/value: These results are valuable not only as a starting point for future research on the Millennials' media usage but also for media management practices in general. © Emerald Group Publishing Limited.
Lizenzbestimmungen: Es gilt deutsches Urheberrecht. Das Dokument darf zum eigenen Gebrauch kostenfrei genutzt, aber nicht im Internet bereitgestellt oder an Außenstehende weitergegeben werden. Dieser Beitrag ist aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2012
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of South Africa South Africa 1.338 24,81%
2 image of flag of United States United States 1.162 21,54%
3 image of flag of United Kingdom United Kingdom 635 11,77%
4 image of flag of Germany Germany 396 7,34%
5 image of flag of Netherlands Netherlands 231 4,28%
6 image of flag of Philippines Philippines 228 4,23%
7 image of flag of Australia Australia 143 2,65%
8 image of flag of India India 110 2,04%
9 image of flag of Indonesia Indonesia 88 1,63%
10 image of flag of Canada Canada 57 1,06%
    andere 1.006 18,65%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.