Meyer, T.; Thomsen, S.L.; Schneider, H.: New Evidence on the Effects of the Shortened School Duration in the German States: An Evaluation of Postsecondary Education Decisions. – Hannover : Institutionelles Repositorium der Leibniz Universität Hannover, 2017 (LCSS Working Papers ; 1), 47 S. DOI: https://doi.org/10.15488/2227
Zusammenfassung: | |
Most German states have recently reduced the duration of university preparatory schooling from 13 to 12 years without changing the graduation requirements. We use nationwide data on high school graduates and the different timing of reform introduction in the federal states to identify the effects on postsecondary education decisions and to evaluate potential effect mechanisms. The results show that university enrollment of female students decreased in the first year after graduation in all analyzed states, whereas participation in voluntary service or staying abroad increased. Furthermore, students from non-academic families are more affected than students from an academic family background. | |
Lizenzbestimmungen: | CC BY 3.0 DE |
Publikationstyp: | Report |
Publikationsstatus: | publishedVersion |
Erstveröffentlichung: | 2017-11-09 |
Die Publikation erscheint in Sammlung(en): | LCSS Working Papers : Schriftenreihe Leibniz Center for Science and Society |
Pos. | Land | Downloads | ||
---|---|---|---|---|
Anzahl | Proz. | |||
1 | Germany | 784 | 75,24% | |
2 | United States | 95 | 9,12% | |
3 | Philippines | 17 | 1,63% | |
4 | China | 14 | 1,34% | |
5 | Macedonia | 11 | 1,06% | |
6 | France | 11 | 1,06% | |
7 | Italy | 10 | 0,96% | |
8 | Switzerland | 8 | 0,77% | |
9 | Ireland | 7 | 0,67% | |
10 | No geo information available | 6 | 0,58% | |
andere | 79 | 7,58% |
Hinweis
Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.