New Evidence on the Effects of the Shortened School Duration in the German States: An Evaluation of Postsecondary Education Decisions

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Meyer, T.; Thomsen, S.L.; Schneider, H.: New Evidence on the Effects of the Shortened School Duration in the German States: An Evaluation of Postsecondary Education Decisions. – Hannover : Institutionelles Repositorium der Leibniz Universität Hannover, 2017 (LCSS Working Papers ; 1), 47 S. DOI: https://doi.org/10.15488/2227

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 1.042




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Most German states have recently reduced the duration of university preparatory schooling from 13 to 12 years without changing the graduation requirements. We use nationwide data on high school graduates and the different timing of reform introduction in the federal states to identify the effects on postsecondary education decisions and to evaluate potential effect mechanisms. The results show that university enrollment of female students decreased in the first year after graduation in all analyzed states, whereas participation in voluntary service or staying abroad increased. Furthermore, students from non-academic families are more affected than students from an academic family background.
Lizenzbestimmungen: CC BY 3.0 DE
Publikationstyp: Report
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2017-11-09
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):LCSS Working Papers : Schriftenreihe Leibniz Center for Science and Society

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 784 75,24%
2 image of flag of United States United States 95 9,12%
3 image of flag of Philippines Philippines 17 1,63%
4 image of flag of China China 14 1,34%
5 image of flag of Macedonia Macedonia 11 1,06%
6 image of flag of France France 11 1,06%
7 image of flag of Italy Italy 10 0,96%
8 image of flag of Switzerland Switzerland 8 0,77%
9 image of flag of Ireland Ireland 7 0,67%
10 image of flag of No geo information available No geo information available 6 0,58%
    andere 79 7,58%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.