Exploring Data Mining in Chemistry Education: Building a Web-Based Learning Platform for Learning Analytics

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Roski, M.; Ewerth, R.; Hoppe, A.; Nehring, A.: Exploring Data Mining in Chemistry Education: Building a Web-Based Learning Platform for Learning Analytics. In: Journal of Chemical Education (JCE) 101 (2024), Nr. 3, S. 930-940. DOI: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.3c00794

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/16797

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 14




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
The integration of learning analytics and artificial intelligence methods into education is part of the latest developments and significantly affects chemistry education (research): researchers might face the challenge of collecting and analyzing content-rich data sets involving interdisciplinary approaches from computer science, chemistry, and chemistry education. Developing a learning platform offers a higher degree of freedom compared to using existing Learning Management Systems. This paper presents a step-by-step overview of how we designed and created the web-based learning platform “I3Learn”. This concrete example showcases how the content management system WordPress can be utilized to develop an online learning infrastructure that enables the application of learning analytics methods. Our approach allows collection of time-accurate log files concerning individual usage behaviors without programming skills. The step-by-step overview enables chemistry education researchers to set up a customized web-based learning platform and lay the data foundation for learning analytics. The value of the I3Learn platform is shown through a compelling use-case scenario involving 580 9th- and 10th-grade learners in German chemistry classrooms. In this scenario, we collected and analyzed half a million log files, and we report exemplary results and insights from the data.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2024
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Naturwissenschaftliche Fakultät
Zentrale Einrichtungen
Forschungszentren

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 7 50,00%
2 image of flag of China China 4 28,57%
3 image of flag of United States United States 2 14,29%
4 image of flag of Switzerland Switzerland 1 7,14%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.