Formative Ideas of the National University: A Thematic Analysis of Texts from the Long 19th Century

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Bengson, N.: Formative Ideas of the National University: A Thematic Analysis of Texts from the Long 19th Century. In: Higher Education Policy (2024), online first. DOI: https://doi.org/10.1057/s41307-023-00342-z

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/16796

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 7




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
For the most part, the concept of the “national university” possess significant overlaps with the public/state, civic, and flagship university. Toward enriching the conceptual toolkit of higher education, this study explores what has been meant by a 'national university' and how could we identify such an organization empirically. Through a thematic analysis of a digital corpus in English, the study identifies four substantive themes that characterize the national university as it was articulated during the formative period of the nation-state. The core themes of such a concept include functioning as a tool for state development in terms of human capital, cultural identity, and social networks; serving as a nation’s most advanced learning institution; providing meritocratic higher education without discrimination and in consideration of subnational divisions; and possessing a definite link with the central government. Comparing these findings with closely related organizational models in higher education, a key difference of the national university is in its role in articulating a national identity through providing advanced education that is particularly inclusive of subnational divisions. The paper further forwards two contrasting empirical approaches to the national university: a historical–legal de jure approach and a sociocultural de facto approach.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2024
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Forschungszentren

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of United States United States 3 42,86%
2 image of flag of Germany Germany 2 28,57%
3 image of flag of China China 2 28,57%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.