Development guidelines for individual digital study assistants in higher education

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

König, C.M.; Karrenbauer, C.; Breitner, M.H.: Development guidelines for individual digital study assistants in higher education. In: International Journal of Educational Technology in Higher Education 21 (2024), Nr. 1, 9. DOI: https://doi.org/10.1186/s41239-024-00439-4

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/16690

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 18




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Increasing student numbers, heterogeneity and individual biographies lead to a growing need for personalized support. To meet these challenges, an Individual Digital Study Assistant (IDSA) provides features to help students improve their self-regulation and organizational skills to achieve individual study goals. Based on qualitative expert interviews, a quantitative student survey, and current literature we derived requirements for an IDSA. Based on them, we designed, developed, and implemented a first IDSA prototype for higher education institutions (HEI). We continuously evaluated the prototype within different workshops and analyzed the usage data to improve it further in three enhanced prototypes. Based on this iterative process, we derived guidelines for an IDSA design and development. Accordingly, the framework, project management, content, team selection, team development, team communication, marketing, and student habits are important to consider. The guidelines advance the knowledge base of IDSA in HEI and guide and support practitioners in the design, development, and implementation of IDSA in HEI.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2024
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of South Africa South Africa 11 61,11%
2 image of flag of United States United States 3 16,67%
3 image of flag of Germany Germany 3 16,67%
4 image of flag of China China 1 5,56%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.