EduCOR: An Educational and Career-Oriented Recommendation Ontology

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Ilkou, E.; Abu-Rasheed, H.; Tavakoli, M.; Hakimov, S.; Kismihók, G. et al.: EduCOR: An Educational and Career-Oriented Recommendation Ontology. In: Hotho, A.; Blomqvist, E.; Dietze, S.; Fokoue, A.; Ding, Y.; Barnaghi, P. (Eds.): The Semantic Web - ISWC 2021. Berlin ; Heidelberg : Springer, 2021 (Lecture Notes in Computer Science (LNCS) ; 12922), S. 546-562. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-88361-4_32

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/15755

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 25




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
With the increased dependence on online learning platforms and educational resource repositories, a unified representation of digital learning resources becomes essential to support a dynamic and multi-source learning experience. We introduce the EduCOR ontology, an educational, career-oriented ontology that provides a foundation for representing online learning resources for personalised learning systems. The ontology is designed to enable learning material repositories to offer learning path recommendations, which correspond to the user’s learning goals and preferences, academic and psychological parameters, and labour-market skills. We present the multiple patterns that compose the EduCOR ontology, highlighting its cross-domain applicability and integrability with other ontologies. A demonstration of the proposed ontology on the real-life learning platform eDoer is discussed as a use case. We evaluate the EduCOR ontology using both gold standard and task-based approaches. The comparison of EduCOR to three gold schemata, and its application in two use-cases, shows its coverage and adaptability to multiple OER repositories, which allows generating user-centric and labour-market oriented recommendations. Resource: https://tibonto.github.io/educor/.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: BookPart
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2021
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Zentrale Einrichtungen
Forschungszentren

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 13 52,00%
2 image of flag of United States United States 5 20,00%
3 image of flag of Indonesia Indonesia 2 8,00%
4 image of flag of Greece Greece 2 8,00%
5 image of flag of Portugal Portugal 1 4,00%
6 image of flag of Europe Europe 1 4,00%
7 image of flag of Spain Spain 1 4,00%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.