The Interplay Between Instructional Pace, Skill Externalities, and Student Achievement: An Empirical Assessment

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Kiss, D.: The Interplay Between Instructional Pace, Skill Externalities, and Student Achievement: An Empirical Assessment. In: Weinert, S; Blossfeld, G.J.; Blossfeld, H.-P. (Eds.): Education, Competence Development and Career Trajectories : Analysing Data of the National Educational Panel Study (NEPS). Cham : Springer Nature, 2023 (Methodology of Educational Measurement and Assessment), S. 113-129. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-27007-9_5

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/14916

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 8




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
This article empirically validates a theoretical model from Kiss (B.E. J Econ Anal Policy 17:1–10, 2017) that addresses the transmission channels through which increases in peer achievement levels may affect other students’ achievement. In his model, a higher share of better students has two effects: first, weaker students benefit from skill externalities generated by their better classmates. At the same time, however, better students further induce teachers to instruct at a more demanding pace. Based on these two effects, I derive three hypotheses and test them on data on German secondary school students. Empirical findings are consistent with the model’s predictions: increases in the share of better classmates (a) are always beneficial for good students, (b) may hurt weak students, and (c) boost weak students’ achievement if the extent of interaction between better and weaker students is high. Taken together, these findings suggest that encouraging better and weaker students to interact more could be Pareto-improving.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: BookPart
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2023
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of United States United States 6 75,00%
2 image of flag of Indonesia Indonesia 1 12,50%
3 image of flag of Germany Germany 1 12,50%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.