Academics’ Attitudes Toward Engaging in Public Discussions: Experimental Evidence on the Impact of Engagement Conditions

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Püttmann, V.; Ruhose, J.; Thomsen, S.L.: Academics’ Attitudes Toward Engaging in Public Discussions: Experimental Evidence on the Impact of Engagement Conditions. In: Research in Higher Education 64 (2022), S. 765-788. DOI: https://doi.org/10.1007/s11162-022-09725-4

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/14367

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 17




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Growing demands and expectations on the side of policy makers and the public have changed the conditions for academics’ engagement in public discussions. At the same time, risks related to this engagement for the professional and even private lives of academics have become apparent. Conducting a survey experiment among 4091 tenured professors in Germany, we study how these conditions causally affect academics’ attitudes toward engaging. Consistent with the crowding-out of intrinsic motivation, we find less-positive attitudes when emphasizing demands for engagement by public authorities and public expectations toward science’s societal relevance. Effects are particularly strong among professors endorsing science–society relations. Moreover, effects are similar when highlighting risks associated with engagement, but more pronounced for females and younger professors. Emphasizing public support for academics’ engagement has no discernible effects. We conclude that considering individual incentive structures and safeguarding against negative repercussions may promote academics’ engagement and an adequate representation of the diversity of academics in the public.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2022
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of United States United States 10 58,82%
2 image of flag of Germany Germany 6 35,29%
3 image of flag of Poland Poland 1 5,88%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.