Critical success factors and challenges for individual digital study assistants in higher education: A mixed methods analysis

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

König, C.M.; Karrenbauer, C.; Breitner, M.H.: Critical success factors and challenges for individual digital study assistants in higher education: A mixed methods analysis. In: Education and Information Technologies 28 (2023), Nr. 4, S. 4475-4503. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-022-11394-w

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/14043

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 75




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
During the COVID-19 pandemic, the availability of online higher education programs and tools has grown rapidly. One example is an individual digital study assistant (IDSA) for students, which provides functionalities to train self-regulation skills, to engage with own educational goals and to offer automated, first-level support to higher education institution (HEI) units and employees. An IDSA further can guide students through HEI and their administration. But, what are the critical success factors (CSF) and challenges for an IDSA? We deduce these using a mixed methods approach with one quantitative student survey, two rounds of interviews with various HEI experts, and a literature review. We classified our results according to the information system (IS) success model of DeLone & McLean (2016). Our results and findings show, e.g., that skilled and reliable HEI personnel, well-organized and useful content, cross-platform usability, ease of use, and students’ social factors are essential. Attractive IDSA functionalities are a major challenge because students use many apps, daily. Based on our CSF and challenges, we deduce theoretical and practical recommendations and develop a further research agenda.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2022
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 35 46,67%
2 image of flag of United States United States 15 20,00%
3 image of flag of Czech Republic Czech Republic 5 6,67%
4 image of flag of Netherlands Netherlands 4 5,33%
5 image of flag of Ukraine Ukraine 2 2,67%
6 image of flag of Peru Peru 2 2,67%
7 image of flag of Malaysia Malaysia 2 2,67%
8 image of flag of Ethiopia Ethiopia 2 2,67%
9 image of flag of Austria Austria 2 2,67%
10 image of flag of Sweden Sweden 1 1,33%
    andere 5 6,67%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.