Pereira Nunes, B.; Pedrosa, S.; Kawase, R.; Alrifai, M.; Marenzi, I. et al.: Answering confucius: The reason why we complicate. In: Hernández-Leo, D.; Ley, T.; Klamma, R.; Harrer, A. (Eds.): Scaling up Learning for Sustained Impact. Heidelberg : Springer Verlag, 2013 (Lecture Notes in Computer Science ; 8095), S. 496-501. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-40814-4_45
Zusammenfassung: | |
Learning is a level-progressing process. In any field of study, one must master basic concepts to understand more complex ones. Thus, it is important that during the learning process learners are presented and challenged with knowledge which they are able to comprehend (not a level below, not a level too high). In this work we focus on language learners. By gradually improving (complicating) texts, readers are challenged to learn new vocabulary. To achieve such goals, in this paper we propose and evaluate the 'complicator' that translates given sentences to a chosen level of higher degree of difficulty. The 'complicator' is based on natural language processing and information retrieval approaches that perform lexical replacements. 30 native English speakers participated in a user study evaluating our methods on an expert-tailored dataset of children books. Results show that our tool can be of great utility for language learners who are willing to improve their vocabulary. The final publication is available at Springer via http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-40814-4_45. | |
Lizenzbestimmungen: | Es gilt deutsches Urheberrecht. Das Dokument darf zum eigenen Gebrauch kostenfrei genutzt, aber nicht im Internet bereitgestellt oder an Außenstehende weitergegeben werden. |
Publikationstyp: | BookPart |
Publikationsstatus: | acceptedVersion |
Erstveröffentlichung: | 2013 |
Die Publikation erscheint in Sammlung(en): | Fakultät für Elektrotechnik und Informatik |
Pos. | Land | Downloads | ||
---|---|---|---|---|
Anzahl | Proz. | |||
1 | Germany | 110 | 45,27% | |
2 | United States | 53 | 21,81% | |
3 | Greece | 21 | 8,64% | |
4 | Sweden | 14 | 5,76% | |
5 | China | 9 | 3,70% | |
6 | Russian Federation | 6 | 2,47% | |
7 | Czech Republic | 6 | 2,47% | |
8 | Brazil | 3 | 1,23% | |
9 | Mexico | 2 | 0,82% | |
10 | Australia | 2 | 0,82% | |
andere | 17 | 7,00% |
Hinweis
Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.