Annotation tool for enhancing e-learning courses

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Pereira Nunes, B.; Kawase, R.; Dietze, S.; Bernardino De Campos, G.H.; Nejdl, W.: Annotation tool for enhancing e-learning courses. In: Popescu, E.; Li, Q.; Klamma, R.; Leung, H.; Specht, M. (Eds.): Advances in Web-Based Learning - ICWL 2012. Heidelberg : Springer Verlag, 2012 (Lecture Notes in Computer Science ; 7558), S. 51-60. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-33642-3_6

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/1330

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 284




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
One of the most popular forms of learning is through reading and for years we have used hard copy documents as the main material to learn. With the advent of the Internet and the fast development of new technologies, new tools have been developed to assist the learning process. However, reading is still the main learning method that is an individual activity. In this paper we propose a highlighting tool that enables the reading and learning process to become a collaborative and shared activity. In other words, the highlighting tool supports the so-called active-reading, a well-known and efficient means of learning. The highlighting tool brings to the digital environment the same metaphor of the traditional highlight marker and puts it in a social context. It enables users to emphasize certain portions of digital learning objects. Furthermore, it provides students, tutors, course coordinators and educational institutions new possibilities in the teaching and learning process. In this work we expose the first quantitative and qualitative results regarding the use of the highlight tool by over 750 students through 8 weeks of courses. The final publication is available at Springer via http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-33642-3_6.
Lizenzbestimmungen: Es gilt deutsches Urheberrecht. Das Dokument darf zum eigenen Gebrauch kostenfrei genutzt, aber nicht im Internet bereitgestellt oder an Außenstehende weitergegeben werden.
Publikationstyp: BookPart
Publikationsstatus: acceptedVersion
Erstveröffentlichung: 2012
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Fakultät für Elektrotechnik und Informatik

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 181 63,73%
2 image of flag of United States United States 38 13,38%
3 image of flag of China China 8 2,82%
4 image of flag of Algeria Algeria 6 2,11%
5 image of flag of Taiwan Taiwan 4 1,41%
6 image of flag of Australia Australia 4 1,41%
7 image of flag of Slovenia Slovenia 3 1,06%
8 image of flag of Philippines Philippines 3 1,06%
9 image of flag of Czech Republic Czech Republic 3 1,06%
10 image of flag of Canada Canada 3 1,06%
    andere 31 10,92%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.