Drachsler, H.; Stoyanov, S.; D'Aquin, M.; Herder, E.; Guy, M.; Dietze, S.: An evaluation framework for data competitions in TEL. In: Rensing, C.; Freitas, S.; Ley, T.; Muñoz-Merino, P. (Eds.): Open Learning and Teaching in Educational Communities. Heidelberg : Springer Verlag, 2014 (Lecture Notes in Computer Science ; 8719), S. 70-83. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-11200-8_6
Zusammenfassung: | |
This paper presents a study describing the development of an Evaluation Framework (EF) for data competitions in TEL. The study applies the Group Concept Method (GCM) to empirically depict criteria and their indicators for evaluating software applications in TEL. A statistical analysis including multidimensional scaling and hierarchical clustering on the GCM data identified the following six evaluation criteria: 1.Educational Innovation, 2.Usability, 3.Data, 4.Performance, 5.Privacy, and 6.Audience. Each of them was operationalized through a set of indicators. The resulting Evaluation Framework (EF) incorporating these criteria was applied to the first data competition of the LinkedUp project. The EF was consequently improved using the results from reviewers' interviews, which were analysed qualitatively and quantitatively. The outcome of these efforts is a comprehensive EF that can be used for TEL data competitions and for the evaluation of TEL tools in general. The final publication is available at Springer via http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11200-8_6. | |
Lizenzbestimmungen: | Es gilt deutsches Urheberrecht. Das Dokument darf zum eigenen Gebrauch kostenfrei genutzt, aber nicht im Internet bereitgestellt oder an Außenstehende weitergegeben werden. |
Publikationstyp: | BookPart |
Publikationsstatus: | acceptedVersion |
Erstveröffentlichung: | 2014 |
Die Publikation erscheint in Sammlung(en): | Fakultät für Elektrotechnik und Informatik |
Pos. | Land | Downloads | ||
---|---|---|---|---|
Anzahl | Proz. | |||
1 | Germany | 129 | 56,58% | |
2 | United States | 44 | 19,30% | |
3 | China | 11 | 4,82% | |
4 | Sweden | 10 | 4,39% | |
5 | Greece | 4 | 1,75% | |
6 | France | 4 | 1,75% | |
7 | Ireland | 3 | 1,32% | |
8 | United Kingdom | 2 | 0,88% | |
9 | Canada | 2 | 0,88% | |
10 | Austria | 2 | 0,88% | |
andere | 17 | 7,46% |
Hinweis
Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.