The Search as Learning Spaceship: Toward a Comprehensive Model of Psychological and Technological Facets of Search as Learning

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

von Hoyer, J.; Hoppe, A.; Kammerer, Y.; Otto, C.; Pardi, G. et al.: The Search as Learning Spaceship: Toward a Comprehensive Model of Psychological and Technological Facets of Search as Learning. In: Frontiers in psychology 13 (2022), 827748. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.827748

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/13015

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 88




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Using a Web search engine is one of today’s most frequent activities. Exploratory search activities which are carried out in order to gain knowledge are conceptualized and denoted as Search as Learning (SAL). In this paper, we introduce a novel framework model which incorporates the perspective of both psychology and computer science to describe the search as learning process by reviewing recent literature. The main entities of the model are the learner who is surrounded by a specific learning context, the interface that mediates between the learner and the information environment, the information retrieval (IR) backend which manages the processes between the interface and the set of Web resources, that is, the collective Web knowledge represented in resources of different modalities. At first, we provide an overview of the current state of the art with regard to the five main entities of our model, before we outline areas of future research to improve our understanding of search as learning processes. Copyright © 2022 von Hoyer, Hoppe, Kammerer, Otto, Pardi, Rokicki, Yu, Dietze, Ewerth and Holtz.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2022
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Zentrale Einrichtungen
Forschungszentren

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 40 45,45%
2 image of flag of United States United States 18 20,45%
3 image of flag of United Kingdom United Kingdom 6 6,82%
4 image of flag of China China 5 5,68%
5 image of flag of Czech Republic Czech Republic 4 4,55%
6 image of flag of Russian Federation Russian Federation 2 2,27%
7 image of flag of Korea, Republic of Korea, Republic of 2 2,27%
8 image of flag of Ireland Ireland 2 2,27%
9 image of flag of Iran, Islamic Republic of Iran, Islamic Republic of 1 1,14%
10 image of flag of Austria Austria 1 1,14%
    andere 7 7,95%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.