Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Durst, Alessa Kristin: Status concerns and educational attainment. Hannover : Gottfried Wilhelm Leibniz Universität, Diss., xiii, 103 S. DOI: https://doi.org/10.15488/11979

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 224




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Individuals' demand for levels of educational attainment that exceed a society's compulsory and standard level of education has been increasing in many countries in recent decades. While it is undoubtedly true that this increase is strongly driven by individuals' desire for economic security in terms of higher earnings or better job opportunities, the literature on status suggests that the desire for self-esteem and esteem from others plays an important role in educational attainment as well. This thesis aims to shed light on the role status concerns play in the educational attainment process and is also intended to draw attention to the fact that concerns about social status play an important role for policy design regarding education, since there may be implications for the labor market and individual well-being.
Lizenzbestimmungen: CC BY 3.0 DE
Publikationstyp: DoctoralThesis
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2022
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Dissertationen

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 125 55,80%
2 image of flag of United States United States 35 15,62%
3 image of flag of China China 13 5,80%
4 image of flag of No geo information available No geo information available 4 1,79%
5 image of flag of Taiwan Taiwan 4 1,79%
6 image of flag of Philippines Philippines 4 1,79%
7 image of flag of Austria Austria 4 1,79%
8 image of flag of Iran, Islamic Republic of Iran, Islamic Republic of 3 1,34%
9 image of flag of United Kingdom United Kingdom 3 1,34%
10 image of flag of Czech Republic Czech Republic 3 1,34%
    andere 26 11,61%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.