Durst, Alessa Kristin: Status concerns and educational attainment. Hannover : Gottfried Wilhelm Leibniz Universität, Diss., xiii, 103 S. DOI: https://doi.org/10.15488/11979
Zusammenfassung: | |
Individuals' demand for levels of educational attainment that exceed a society's compulsory and standard level of education has been increasing in many countries in recent decades. While it is undoubtedly true that this increase is strongly driven by individuals' desire for economic security in terms of higher earnings or better job opportunities, the literature on status suggests that the desire for self-esteem and esteem from others plays an important role in educational attainment as well. This thesis aims to shed light on the role status concerns play in the educational attainment process and is also intended to draw attention to the fact that concerns about social status play an important role for policy design regarding education, since there may be implications for the labor market and individual well-being. | |
Lizenzbestimmungen: | CC BY 3.0 DE |
Publikationstyp: | DoctoralThesis |
Publikationsstatus: | publishedVersion |
Erstveröffentlichung: | 2022 |
Die Publikation erscheint in Sammlung(en): | Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät Dissertationen |
Pos. | Land | Downloads | ||
---|---|---|---|---|
Anzahl | Proz. | |||
1 | Germany | 125 | 55,80% | |
2 | United States | 35 | 15,62% | |
3 | China | 13 | 5,80% | |
4 | No geo information available | 4 | 1,79% | |
5 | Taiwan | 4 | 1,79% | |
6 | Philippines | 4 | 1,79% | |
7 | Austria | 4 | 1,79% | |
8 | Iran, Islamic Republic of | 3 | 1,34% | |
9 | United Kingdom | 3 | 1,34% | |
10 | Czech Republic | 3 | 1,34% | |
andere | 26 | 11,61% |
Hinweis
Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.