Amstutz, Samuel; Wick, Thomas: Refresher course in maths and a project on numerical modeling done in twos. Hannover : Institutionelles Repositorium der Leibniz Universität Hannover, 2021-12-30, 276 S. DOI: https://doi.org/10.15488/11629
Abstract: | |
These lecture notes accompany a refresher course in applied mathematics with a focus on numerical concepts (Part I), numerical linear algebra (Part II), numerical analysis, Fourier series and Fourier transforms (Part III), and differential equations (Part IV). Several numerical projects for group work are provided in Part V. In these projects, the tasks are threefold: mathematical modeling, algorithmic design, and implementation. Therein, it is important to draw interpretations of the obtained results and provide measures (Parts I-IV) how to build confidence into numerical findings such intuition, error analysis, convergence analysis, and comparison to manufactured solutions. Both authors have been jointly teaching over several years this class and bring in a unique mixture of their respective teaching and research fields. | |
License of this version: | CC BY-NC-ND 3.0 DE |
Document Type: | Book |
Publishing status: | draft |
Issue Date: | 2021-12-30 |
Appears in Collections: | Fakultät für Mathematik und Physik |
pos. | country | downloads | ||
---|---|---|---|---|
total | perc. |
Hinweis
Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.