Insights Into First Grade Students' Development of Conceptual Numerical Understanding as Drawn From Progression-Based Assessments

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Balt, M.; Fritz, A.; Ehlert, A.: Insights Into First Grade Students' Development of Conceptual Numerical Understanding as Drawn From Progression-Based Assessments. In: Frontiers in education 5 (2020), 80. DOI: https://doi.org/10.3389/feduc.2020.00080

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/10912

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 111




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Early numeracy has been found to be one of the strongest predictors for later success in learning. Equipping children with a sound conceptual numerical understanding should therefore be a focus of early primary school mathematics. Assessments that are aligned to empirically validated learning progressions can support teachers to understand their students learning better and target instruction accordingly. This study examines numeracy learning of 101 first grade students over the course of one school year using progression-based assessments. Findings show that the students' performance increased significantly over time and that the initial conceptual numerical understanding had a positive effect on the students' learning progress as well as their end of school year performance. Analyzing the performance data based on the levels of the underlying developmental model uncovered an increasing elaboration of conceptual numerical understanding over time, but also individual differences within this process that need to be addressed through targeted intervention.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2020
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Philosophische Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 54 48,65%
2 image of flag of United States United States 23 20,72%
3 image of flag of Czech Republic Czech Republic 8 7,21%
4 image of flag of Russian Federation Russian Federation 6 5,41%
5 image of flag of China China 4 3,60%
6 image of flag of No geo information available No geo information available 3 2,70%
7 image of flag of Sweden Sweden 3 2,70%
8 image of flag of Peru Peru 2 1,80%
9 image of flag of France France 2 1,80%
10 image of flag of Indonesia Indonesia 1 0,90%
    andere 5 4,50%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.