Investigation of harmful slip in a rolling bearing using a thermographic camera with a derotator

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Altmann, B.; Reithmeier, E.: Investigation of harmful slip in a rolling bearing using a thermographic camera with a derotator. In: Proceedings of SPIE 11503 (2020), 115030R. DOI: https://doi.org/10.1117/12.2568036

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/10263

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 149




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Due to their high availability and versatility, rolling bearings are a standard solution for mounting and support of rotating components. The service life of an entire rotating machine is often limited by the service life of rolling bearings. This can be shorter than expected if the rolling bearing is operated in harmful operating conditions, e.g. in the presence of slip. Slip means that there is a deviation between the theoretical angular velocity of the rolling element set and the actual angular velocity. In this context, slip is harmful if it leads to increased friction and thus heating of the bearing. The occurrence and properties of slip are not completely understood yet. Therefore, it is of interest to investigate a relationship between slip and heating of the rolling bearing in order to better understand damages of the rolling bearing. In this work, a method is presented in which, in addition to slip measurements with a high-speed camera, a thermal imaging camera is used to investigate the heating of the bearing during operation. Since the rotational movement and exposure time of the camera would cause motion blur, the thermal imaging camera is operated together with a derotator to optically eliminate the rotational movement. The investigations of the rolling bearing are carried out under different operating conditions (different loads and rotational speeds), which have an influence on the slip behavior of the bearing. Thus, the potential of this investigation method for deepening the understanding of heating and friction in rolling bearings is demonstrated.
Lizenzbestimmungen: Es gilt deutsches Urheberrecht. Das Dokument darf zum eigenen Gebrauch kostenfrei genutzt, aber nicht im Internet bereitgestellt oder an Außenstehende weitergegeben werden. Dieser Beitrag ist aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.
Publikationstyp: BookPart
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2020
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Fakultät für Elektrotechnik und Informatik

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 77 51,68%
2 image of flag of United States United States 29 19,46%
3 image of flag of China China 25 16,78%
4 image of flag of India India 3 2,01%
5 image of flag of United Kingdom United Kingdom 3 2,01%
6 image of flag of Romania Romania 2 1,34%
7 image of flag of Sweden Sweden 1 0,67%
8 image of flag of Russian Federation Russian Federation 1 0,67%
9 image of flag of Israel Israel 1 0,67%
10 image of flag of Ireland Ireland 1 0,67%
    andere 6 4,03%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.