On using a core idea to foster the transition to advanced mathematics–transferring the idea of average to complex path integrals

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Hanke, E.: On using a core idea to foster the transition to advanced mathematics–transferring the idea of average to complex path integrals. In: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology (2024), online first. DOI: https://doi.org/10.1080/0020739x.2024.2304882

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/16814

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 4




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
The transition from Riemann integrals to other real integrals has been discussed previously in mathematics education literature. In this transition, the interpretation of integrals as averages of the integrated functions generalises smoothly to measure and probability theory. In this paper, I address the transition to complex path integrals. Based on the premise that using core ideas throughout mathematics curricula may facilitate the transition from earlier to more advanced courses, I analyse epistemologically to what extent the idea of averaging may be transferred to complex path integrals. In this case, the transition poses special epistemological challenges. Using an example from an expert interview, in which the expert aims to apply the interpretation of integrals as averages to complex path integrals, I illustrate the aforementioned challenges empirically.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2024
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Fakultät für Mathematik und Physik

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of United States United States 2 50,00%
2 image of flag of Europe Europe 1 25,00%
3 image of flag of Germany Germany 1 25,00%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.