Auflistung Fakultät für Maschinenbau nach Lizenz

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  • Scholz, Dieter; Seresinhe, Ravinka; Staack, Ingo; Lawson, Craig (Aachen : Shaker, 2013)
    This paper looks at fuel consumption due to shaft power off-takes from the engine and the related increase in the aircraft’s fuel consumption. It presents a review and comparison of published and unpublished data on this ...
  • Mutschall, Marcel (Hamburg : Aircraft Design and Systems Group (AERO), Department of Automotive and Aeronautical Engineering, Hamburg University of Applied Sciences, 2018)
    Ziel – Die Zeit die ein Flugzeug benötigt, um auf eine bestimmte Höhe zu steigen (die Steigzeit) kann mit einer Formel berechnet werden, die vereinfachend annimmt, dass die Steiggeschwindigkeit über dem gesamten Steigflug ...
  • Gerdes, Mike (Luleå, Sweden : Luleå University of Technology, Graphic Production, 2019)
    Reducing unscheduled maintenance is important for aircraft operators. There are significant costs if flights must be delayed or cancelled, for example, if spares are not available and have to be shipped across the world. ...
  • Ruffert, Christine (Basel : MDPI AG, 2016)
    Microfluidics is assumed to be one of the leading and most promising areas of research since the early 1990s. In microfluidic systems, small spherical magnetic particles with superparamagnetic properties, called magnetic ...
  • Cheema, John Singh (Hamburg : Aircraft Design and Systems Group (AERO), Department of Automotive and Aeronautical Engineering, Hamburg University of Applied Sciences, 2020)
    Purpose – This project work shows a literature survey, clearly defines the mass growth factor, shows a mass growth iteration, and derives an equation for a direct calculation of the factor (without iteration). Definite ...
  • Lehnert, Jan (Hamburg : Aircraft Design and Systems Group (AERO), Department of Automotive and Aeronautical Engineering, Hamburg University of Applied Sciences, 2018)
    Diese Projektarbeit beschäftigt sich mit dem Thema der Berechnung des Betriebsleermassenanteils im Flugzeugentwurf. Bekannte Berechnungsverfahren nach Torenbeek, Raymer, Marckwardt und Loftin werden auf Qualität und ...
  • Stichternath, Lukas (Hamburg : Aircraft Design and Systems Group (AERO), Department of Automotive and Aeronautical Engineering, Hamburg University of Applied Sciences, 2021)
    Purpose – This thesis tries to improve the situation of pilots in a Cabin Air Contamination Event (CACE) by increasing awareness through added information. Pilot activities in a CACE center around getting information about ...
  • Schlobohm, Jochen; Pösch, Andreas; Reithmeier, Eduard (Basel : MDPI AG, 2016)
    Geometry measurements are very important to monitor a machine part’s health and performance. Optical measurement system have several advantages for the acquisition of a parts geometry: measurement speed, precision, point ...
  • De Grave, Emiel (Hamburg : Aircraft Design and Systems Group (AERO), Department of Automotive and Aeronautical Engineering, Hamburg University of Applied Sciences, 2017)
    This thesis explains how the classified design parameters of existing passenger jets can be determined. The classified design parameters are; the maximum lift coefficient for landing and take-off, the maximum aerodynamic ...
  • Bürgervertretung Neuenfelde – Francop – Cranz von 1976 (Hamburg : Aircraft Design and Systems Group (AERO), Department of Automotive and Aeronautical Engineering, Hamburg University of Applied Sciences, 2022)
    Zweck – Es ging in den Jahren 2002 bis 2006 darum, zu beantworten, ob eine erneute Verlängerung der Start- und Landebahn in Hamburg-Finkenwerder über die vorhandene Bahnlänge von 2684 m hinaus für den Airbus A380 Frachter ...
  • Lucht, Dennis (Hamburg : Aircraft Design and Systems Group (AERO), Department of Automotive and Aeronautical Engineering, Hamburg University of Applied Sciences, 2019)
    Zweck - Von Piloten werden u.a. die sogenannten "Manual Flying Skills" gefordert. Dabei muss der Pilot in der Lage sein (ohne Autopiloten) nach grundlegenden Instrumenten zu fliegen. Dafür sind neben Geschick auch Faustformeln ...
  • Lindemann, Dieter (Hannover : Institut für Mechanik, Universität Hannover, 1985)
    Eine Aussage über das Verhalten eines geplanten Windrades kann auf drei prinzipiell unterschiedlichen Wegen erhalten werden: 1.) rein theoretische Berechnungen, 2.) Versuche im Windkanal, 3.) Untersuchung bereits gebauter ...
  • Brüge, Niklas; Kranich, Felix (Hamburg : Aircraft Design and Systems Group (AERO), Department of Automotive and Aeronautical Engineering, Hamburg University of Applied Sciences, 2018)
    Diese Projektarbeit versucht zu erklären, warum Flugzeuge mit drei oder vier Triebwerken kaum noch verkauft werden. Dabei wird insbesondere der Vermutung nachgegangen, dass Flugzeuge mit einer größeren Anzahl an Triebwerken ...
  • Lindemann, Dieter (Hannover : Institut für Mechanik, Universität Hannover, 1985)
    Zweck - Dieser Bericht zeigt die aerodynamische Berechnung eines Windrades mit einer Geometrie, die allgemeiner definiert ist, als üblich. So ein Windrad ist auch als Wagner-Rotor bekannt und zeigt einem Achswinkel ...

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