Twittering for talent: Private military and security companies between business and military branding

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Joachim, J.; Martin, M.; Lange, H.; Schneiker, A.; Dau, M.: Twittering for talent: Private military and security companies between business and military branding. In: Contemporary Security Policy 39 (2018), Nr. 2, S. 298-316. DOI: https://doi.org/10.1080/13523260.2017.1420608

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/3201

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 262




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Private military and security companies (PMSCs) play an increasingly important role in the provision of security-related services. In their attempts to win new clients and find suitable personnel, they take on different identities by presenting themselves as conventional businesses, military actors, and humanitarians. In this article, we examine how PMSCs deploy these identities when they recruit new personnel through social media. Our computer-assisted content analysis of Twitter messages posted by two major United States-based companies—CACI and DynCorp International—shows that while both PMSCs amplify their business and military identities to attract the most talented personnel, they construct and communicate these identities in different ways with CACI branding itself as a sophisticated, modern, and patriotic business and DynCorp as a home-grown, traditional military provider. In addition, our analysis lends force to scholars suggesting that state militaries and the private security sector compete increasingly for prospective employees using similar strategies. © 2018 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2018
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Philosophische Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 173 66,03%
2 image of flag of United States United States 40 15,27%
3 image of flag of China China 7 2,67%
4 image of flag of France France 5 1,91%
5 image of flag of No geo information available No geo information available 4 1,53%
6 image of flag of Ireland Ireland 3 1,15%
7 image of flag of Netherlands Netherlands 2 0,76%
8 image of flag of Kazakhstan Kazakhstan 2 0,76%
9 image of flag of India India 2 0,76%
10 image of flag of Spain Spain 2 0,76%
    andere 22 8,40%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.