Understanding Relationship Marketing Outcomes: An Integration of Relational Benefits and Relationship Quality

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Hennig-Thurau, T.; Gwinner, K.P.; Gremler, D.D.: Understanding Relationship Marketing Outcomes: An Integration of Relational Benefits and Relationship Quality. In: Journal of Service Research 4 (2002), Nr. 3, S. 230-247. DOI: https://doi.org/10.1177/1094670502004003006

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/3058

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 6.257




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
The importance of developing and maintaining enduring relationships with customers of service businesses is generally accepted in the marketing literature. A key challenge for researchers is to identify and understand how managerially controlled antecedent variables influence important relationship marketing outcomes (e.g., customer loyalty and word-of-mouth communication). Relational benefits, which have a focus on the benefits consumers receive apart from the core service, and relationship quality, which focuses on the overall nature of the relationship, represent two approaches to understanding customer loyalty and word of mouth. This article integrates these two concepts by positioning customer satisfaction and commitment as relationship quality dimensions that partially mediate the relationship between three relational benefits (confidence benefits, social benefits, and special treatment benefits) and the two outcome variables. The results provide support for the model and indicate that the concepts of customer satisfaction, commitment, confidence benefits, and social benefits serve to significantly contribute to relationship marketing outcomes in services. © 2002, Sage Publications. All rights reserved.
Lizenzbestimmungen: Es gilt deutsches Urheberrecht. Das Dokument darf zum eigenen Gebrauch kostenfrei genutzt, aber nicht im Internet bereitgestellt oder an Außenstehende weitergegeben werden. Dieser Beitrag ist aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2002
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of United States United States 740 11,83%
2 image of flag of Germany Germany 601 9,61%
3 image of flag of United Kingdom United Kingdom 585 9,35%
4 image of flag of Indonesia Indonesia 365 5,83%
5 image of flag of India India 271 4,33%
6 image of flag of Taiwan Taiwan 226 3,61%
7 image of flag of Vietnam Vietnam 201 3,21%
8 image of flag of Pakistan Pakistan 173 2,76%
9 image of flag of Malaysia Malaysia 173 2,76%
10 image of flag of Korea, Republic of Korea, Republic of 172 2,75%
    andere 2.750 43,95%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.