What makes student entrepreneurs? On the relevance (and irrelevance) of the university and the regional context for student start-ups

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Bergmann, H.; Hundt, C.; Sternberg, R.: What makes student entrepreneurs? On the relevance (and irrelevance) of the university and the regional context for student start-ups. In: Small Business Economics 47 (2016), Nr. 1, S. 53-76. DOI: https://doi.org/10.1007/s11187-016-9700-6

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/1873

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 1.445




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Student start-ups are a significant part of overall university entrepreneurship. Yet, we know little about the determinants of this type of start-ups and, specifically, the relevance of context effects. Drawing on organizational and regional context literature, we develop and test a model that aims to explain student entrepreneurship in a contextual perspective. Based on unique micro-data and using multi-level techniques, we analyse nascent and new entrepreneurial activities of business and economics students at 41 European universities. Our analysis reveals that individual and contextual determinants influence students’ propensity to start a business. While peoples’ individual characteristics are most important, the organizational and regional contexts also play a role and have a differentiated effect, depending on the source of the venture idea and the stage of its development. Organizational characteristics, like the prevalence of fellow students who have attended entrepreneurship education, influence whether students take action to start a new firm (nascent entrepreneurship) but do not seem to support the actual establishment of a new firm. In contrast, the latter is less dependent on the university context but more strongly influenced by regional characteristics. Overall, our study contributes to our understanding of the emergence of start-ups in the organizational context of universities and has implications for initiatives and programs that aim at encouraging students to become entrepreneurs. The final publication is available at Springer via http://dx.doi.org/10.1007/s11187-016-9700-6.
Lizenzbestimmungen: Es gilt deutsches Urheberrecht. Das Dokument darf zum eigenen Gebrauch kostenfrei genutzt, aber nicht im Internet bereitgestellt oder an Außenstehende weitergegeben werden.
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: acceptedVersion
Erstveröffentlichung: 2016
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Naturwissenschaftliche Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 256 17,72%
2 image of flag of Philippines Philippines 223 15,43%
3 image of flag of United States United States 121 8,37%
4 image of flag of Vietnam Vietnam 92 6,37%
5 image of flag of India India 58 4,01%
6 image of flag of Malaysia Malaysia 52 3,60%
7 image of flag of United Kingdom United Kingdom 50 3,46%
8 image of flag of China China 40 2,77%
9 image of flag of Norway Norway 32 2,21%
10 image of flag of No geo information available No geo information available 31 2,15%
    andere 490 33,91%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.