A Linked Dataset of medical educational resources

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Dietze, S.; Taibi, D.; Yu, H.Q.; Dovrolis, N.: A Linked Dataset of medical educational resources. In: British Journal of Educational Technology 46 (2015), Nr. 5, S. 1123-1129. DOI: https://doi.org/10.1111/bjet.12276

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/1383

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 250




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Reusable educational resources became increasingly important for enhancing learning and teaching experiences, particularly in the medical domain where resources are particularly expensive to produce. While interoperability across educational resources metadata repositories is yet limited to the heterogeneity of metadata standards and interface mechanisms with a lack of shared or aligned controlled vocabularies, Linked Data (LD) principles, based on W3C standards and supported through a wide range of tools, open up opportunities to alleviate such problems. We introduce the "mEducator Linked Educational Resources" dataset, which offers a range of open educational resources for the medical domain, exposed through LD principles. Data have been generated through a combination of manual curation and semi-automated harvesting techniques, and state-of-the-art enrichment and clustering techniques were deployed in order to classify and categorize data, toward improved reusability and access. Data are currently used by a range of educational applications and is accessible for third parties and developers, for instance through the LinkedUp Catalog and other registries, to facilitate further take-up and applications.
Lizenzbestimmungen: Es gilt deutsches Urheberrecht. Das Dokument darf zum eigenen Gebrauch kostenfrei genutzt, aber nicht im Internet bereitgestellt oder an Außenstehende weitergegeben werden.
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: acceptedVersion
Erstveröffentlichung: 2015
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Fakultät für Elektrotechnik und Informatik

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 143 57,20%
2 image of flag of United States United States 39 15,60%
3 image of flag of China China 26 10,40%
4 image of flag of Netherlands Netherlands 6 2,40%
5 image of flag of Hong Kong Hong Kong 5 2,00%
6 image of flag of Iran, Islamic Republic of Iran, Islamic Republic of 3 1,20%
7 image of flag of Czech Republic Czech Republic 3 1,20%
8 image of flag of Singapore Singapore 2 0,80%
9 image of flag of Puerto Rico Puerto Rico 2 0,80%
10 image of flag of Spain Spain 2 0,80%
    andere 19 7,60%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.